Tuesday, May 21, 2013

Lilacs bloom in May // W maju kwitną lilaki (bzy)


These lilacs (syringa vulgaris) have been growing in my mom's garden for more than 20 years. 
There are old white and violet varieties. Their smell is absolutely stunning! 

------------------

Te lilaki, zwane w Polsce pospolicie bzami (syringa vulgaris) rosną w ogrodzie mojej mamy od ponad 20 lat. Są tam stare odmiany białe i fioletowe. Ich zapach jest naprawdę niesamowity!



Click below to see more photos // Kliknij poniżej, aby zobaczyć więcej zdjęć


10 comments:

  1. Śliczne bzy! Faktycznie ich kwiaty pięknie pachną. U mnie rosły 4 krzewy ale bardzo zdziczały. Wyciąłem je i zastąpiłem różanecznikami. Trochę było mi ich szkoda, ale wyglądały już brzydko, miały mnóstwo dzikich przyrostów, których ni można się było pozbyć. Pozdrowienia!

    ReplyDelete
  2. When I was a child we had a lavender tree in the garden and I used to take bunches of it to school.

    ReplyDelete
  3. I love your lilacs, they look amazing :) My lilac flowers are already gone :/

    ReplyDelete
  4. Cudowne kolory, piękna ozdoba ogrodu:) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  5. Uwielbiam bzy i ich zniewalające zapachy.
    Wyglądam właśnie przez okno...Moje powoli kończą kwitnienie.
    Powiem Ci bardzo szczerze. Masz wspaniały blog z cudownymi zdjęciami.
    Lubię podziwiać zdjęcia zrobione przez Ciebie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa! I bardzo się cieszę, że podobają Ci się zdjęcia, które zamieszczam :)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Delete
  6. Nádhera a jaká to musí být úžasná vůně :o) Martina

    ReplyDelete
  7. I just love it! It smells wonderful! Greetings! Nice day!

    ReplyDelete
  8. Hi Dewberry,

    I never knew that lilacs can survive so long and grow so big!! They're beautiful!!

    ReplyDelete
  9. Beautiful! The house where I grew up had lilacs in the garden.

    ReplyDelete